© BALTAS KUBAS 2023

Built with Berta.me

  1. Mano nuostabioji Palanga!

    Jau daug metų leidžiu vasaras Šventosios miestelio apylinkėse kurios dabar jau vadinamos Palanga. Mes tapome gamtoje, mano vaikystės pievose, pušynuose, keliaujam iki laukinių paplūdymių kuriose tapybiškai fiksuojame Baltijos jūros nuotaikas. Mes būname toli nuo miestelio triukšmo, kvėpuojme pušyno oru ir mėgaujamės tapyba, pokalbiais apie ją, mėgaujamės atsiveriančiu spalvos matymu, parsiplečiančia spalvine nuojauta.

    Plenero metu, nedidelėse grupėse, tapome kiekvieną dieną vis kitoje vietoje.

  2. KADA:

    birželio 8-15 d.
    rugpjūčio 3-10 d.


    KUR:

    Šventoji- Palanga ir jos apylinkės.

    KAINA:

    450 eur. 
    +

    GYVENIMO KAINA  (priklauso nuo pasirinkimo)

    GYVENIMAS:

    Gyventi galima atskirai, savarankiškai arba rezervuojant jau mūsų išbandytą ir pamėgtą vietą Šventojoje- sodyba pas babą. Registracijoje, komentaro skiltyje būtinai pažymėkite kaip norėsite gyventi. 

    Gyvenimo kaina Sodyboje pas Babą yra (apie) 20 eur. už naktį.

    APRAŠYMAS:

    Tapydami lauke mokysitės aliejinės tapybos technikos ir savitos kraštovaizdžio interpretacijos paveiksluose.Tapybos pamokose gali dalyvauti visi 18 metų ir vyresni. Tapybos patirtis gali būti įvairi- nuo pradedančiojo iki pažengusiojo.

    Skirtingais vasaros mėnesiais kraštovaizdis būna kupinas skirtingos spalvinės energijos; spalvos ir šviesos santykis keičiasi kiekvieną dieną. Išbandysite skirtingas tapybos technikas ir kaip sukurti savo kraštovaizdžio interpretaciją pagal tai, ką stebite ir fiksuojate savo paveiksluose.

    Aliejinių dažų savybės leidžia dirbti lauke, tapysite įvairiose vietose, priklausomai nuo oro sąlygų. Tai suteikia galimybę tapyti įvairias temas, pavyzdžiui, miškus ir atvirus jūros peizažo vaizdus. Taip pat mokysitės tapydami greitesnius ir lėtesnius paveikslus, kai kurios užduotys bus skirtos pratyboms, konkrečios idėjos tyrinėjimui, o kiti paveikslai taps savarankiškais užbaigtais darbais.

    Plenero metu tyrinėjamos įvairių menininkų naudojamos technikos ir metodai, pavyzdžiui, specifinių šviesos efektų fiksavimas, dangaus ir žemės susiejimas, temos pasirinkimas ir komponavimas, taip pat elgesys su besikeičiančia šviesa ir oru.

    Jei tik įmanoma, dirbsite lauke, todėl būkite pasiruošę bet kokiam orui. Pamokų metu vyks pokalbiai su visa grupe, individualūs aptarimai ir praktinė pagalba dirbant, bus mokoma spalvinių studijų, dangaus tapybos, vandens, miškų ir medžių tapybos atviruose vaizduose, temų pasirinkimo, kompozicijos ir ankstyvo ryto bei vakaro šviesos fiksavimo. 

    DIENOTVARKĖ:


    Atvykimo diena - tai pirmoji pirmiau nurodyta data.

    Tapybos kursai prasideda atvykimo dieną. 

    14.00 val.: pasisveikinimas ir plenero aptarimas. Bendri pietūs kartu mano kieme.

    17.00 val.: Pirmasis mokymo užsiėmimas, dalyvavimas būtinas.

    Dienos tvarkaraštis:

    Užsiėmimai 10.00- 14.00 val., 17.00- 20.00 val., Pietūs ir vakarienė savarankiškai.

    Pietų pertraukos metu galima dirbti savarankiškai. Po vakarinės sesijos vyks menininkų aptarimai kuriuos pasiūlys patys mokiniai, tad pasiruoškite keletą dabar gyvenančių tapytojų pavardžių .

    Paskutinė diena:

    Užsiėmimai nuo 9.30 iki 13.00 val., ir bendri pietūs, plenero aptarimas, atsisveikinimas.


    (Šis tvarkaraštis skirtas ilgesniems nei vienos dienos kursams. Dėstytojas gali daryti nedidelius pakeitimus).



    KĄ REIKIA SU SAVIM TURĖTI:


    • etiudnikas
    • drobės/ specialus popierius skirtas aliejinei tapybai
    • Įvairaus dydžio teptukai
    • skiediklis/ aliejus
    • dažai
    • paletė
    • skudurėliai teptukams valyti
    • drėgnos servetėlės
    • užsukamas indelis skiedikliui
    • indas teptukams mirkyti, plauti
    • specialus muilas teptukų plovimui
    • tapymo drabužiai
    • apsauga nuo saulės
    • apsauga nuo uodų ir erkių
    • automobilio salono apsauga
    • Etiudnikas yra nepaprastai svarbi priemonė kokybiškai tapybai gamtoje. Jis turi būti patogus, geriausia jeigu nedidelis, su specialiu skyriumi/ dėžute teptukams ir dažams susidėti, su galimybe neštis ant peties.
    • Plenero metu paprastai tapome ant nedidelio formato drobių arba specialiai tam skirto popieriaus. Drobes rekomenduoju užsisakyti iš aregama@gmail.com. Drobes rekomenduoju susirinkti porinį skaičių vienodo formato- tai tiesiog patogiau dėl transportavimo, ypač kai jos dar šlapios ir paveikslas nėra pilnai išdžiuvęs. Nedidelis formatas yra patogesnis greitam vaizdo fiksavimui, minties ir vaizdo atskleidimui, spalvos santykio įamžinimui. Paskui, šie etiudai gali būti sėkingai naudojami didesniems paveikslams tapyti studijoje. Didesnio formato drobės taip pat gali būti sėkmingai naudojamos plenero metu, ypač jeigu turite poreikį platesniam ir ekspresyvesniam potėpiui. Tačiau prisiminkite, didesnis formatas reikalauja daugiau laiko. Jeigu nusprendėte tapyti ant specialaus popieriaus, pasirūpinkite, kad jis būtų kokybiškas, negertų, ant jo lengvai teptųsi dažas. Šiuo metu popieriaus pasirinkimas yra tikrai nemažas, tad drąsiai ekperimentuokite ir išsirinkite jūsų tapybos poreikius labiausiai atliepiantį. Esu pastebėjusi, kad atskirais lapais parduodamas aliejinei tapybai skirtas popierius yra kokybiškesnis nei blonknotuose sukombinuotas. Jeigu pasirenkate tapyti ant popieriaus, pasirūpinkite ir kietesniu pagrindu jam prisitvirtinti.
    • Teptukų yra įvairių. Skirtingos formos, dydžiai, surišimo metodai paveikslui ir potėpiui duoda skirtingos naudos. Nebijokite eksperimentuoti ir stebėti, kuris teptukas kuriam potėpiui labiausiai yra tinkamas ir išreiškia jūsų norus. Plenerui geriausia pasiimti bent po vieną skirtingo dydžio ir skirtingo pluošto teptuką. Keturi ar penki vienetai yra pats tas.
    • Tausojant gamtą ir savo sveikatą rekomenduoju naudoti tik kokybiškus skiediklius. Mano rekomendacija yra GAMSOL, tačiau galime rasti ir kitų gerų skiediklių, tačiau atidžiai stebėkite, kad jie tikrai būtų bekvapiai, o dar geriausia jeigu ir išvalyti. Jeigu į plenerą skrendate lėktuvu, svarbu žinoti, kad skiediklio transportuoti negalima, tokiu atveju geriausia pasiimti linų sėmenų aliejų skirtą tapybai. 
    • Plenerui pasiimkite ne visą savo dažų arsenalą, tikiu, kad esate sukaupę nemažą dažų kiekį:) Plenerui atsirinkite tik būtiniausias spalvas ir tas spalvas, kurias maišydami išgausite tai ko jums prireiks. Mano kukli plenero paletės rekomendacija: Balta titano, balta cinko, ultramarinas mėlynas, kobaltas mėlynas, ceruleum, karališka mėlyna, ciano mėlyna, indigo, olive žalia, esmeraldo žalia, kobalto žalia, žolės žalia, ararato žalia, cinabrio žalia, tiurkio žalia, kraplakas, magenta, kadmio šviesi raudona, kadmio tamsi raudona, cinabrio raudona, kadmio geltona šviesi, citrininė geltona… O rudas, juodas, oranžines ir violetines susimaišysime iš čia pažymėtų spalvų. Galite ir nuo savęs prisidėti vieną kitą spalvą kuri jūsų paveikslams suteiks dar daugiau žavesio. Tik prisiminkite, kad mažiau yra daugiau. Iš mažesnės spalvų paletės jūs turite puikią galimybę susimaišyti tikrai išskirtinius ir nepasikartojančius atspalvius.
    • Paletė turi būti patogi, medinė arba kokybiškos plastmasės. Labai patogu kai ji telpa į etiudniką. Dažnas etiudnikas turi paletę savo komplektacijoje.
    • Skudurėliai labai reikalingi teptukų valymui tam, kad jūsų tapomas paveikslas neužsiterštų, jais galite nuvalyti ir paletes.
    • Drėgnos servetėles reikalingos ir rankų nusivalymui, ir paletės, ir kitoms išteptoms vietoms. 
    • Užsukamas nedidelis indelis skiedikliui reikalingas tam, kad į jį įsipylusios skiediklio galėtumėte patogiai tapyti, o kai jis nedaudojamas, galėtumėte užsukti, kad negaruotų. Ypač gerai garuoja ir kažkur “stebuklingai” dingsta kai kaitina aktyvi saulė.
    • Teptukų mirkymo indas tri būti didesnis ir patogesnis, kad į jį galėtumėte pamerkti visus teptukus netapymo metu. Paruošiame specialų mišinį iš muilo ir vandens, tenais laikome teptukus per naktį, paskui gerai išplauname nuo dažų likučių. Taip tausojame kokybiškus teptukus, turime juos švarius ir nesulipusius nuo dažų liekanų.
    • Rekomenduoju tik specialų muilą teptukams plauti, tačiau puikiai tiks ir ūkinis, ar marselio muilas, ar tiesiog indų ploviklis.
    • Tapymo drabužiai turi būti patogūs, atitinkantys oro sąlygas, nevaržantys judesių ir vidinio polėkio, taip pat turi būti negaila juos išsitepti. Tai gali būti ir specialus apsiaustas, žiurstas, suknelė, treningas ir panašiai. Pagalvokite ir apie patogią avalynę tinkančią įvairioms oro sąlygoms, įvariam landšaftui. Ji turi būti patogi. Tapant dažniausiai mes stovime. O plenere vienas seansas trunka dvi tris ar net keturias valandas. “Žvejo” kėdute yra naudinga trumpoms pertraukoms, tačiau ji nėra būtina. Man asmeniškai patinka sėdėti ant žemės ir jausti dar didesnį ryšį su gamta. 
    • Stovint ir tapant vienoje vietoje kokias dvi, tris ar keturias valandas saulė sukasi ir būna skausmingai nudegina rankas, pečius, pėdų viršų, žandus, nosį ir tt. Apsauga nuo saulės išgelbės jus nuo nudegimų ir apsaugos odą. Stilinga skrybelaitė ne tik apsaugos galvą ir veidą nuo perkaitimo, bet suteiks ir žavesio jūsų plenero įvaizdžiui.
    • Dažnai būna, kad tapome pievoje, miške, prie vandens telkinių. Apsauga nuo uodų ir erkių tiesiog privaloma. Nesinori vien baidyti uodų kai uostabus motyvas prieš akis:) Apsauga gali būti įvairi. Purškikliai, smilkalai, aliejai, žvakės…kas jums patinka ir tinka.
    • Svarbu apsaugoti ir automobilio saloną nuo galimybės jį ištepti dažais. Būna, tai nutinka tiesiog savaime;) Rekomenduoju bagažinę iškloti apsaugine plėvele, popieriumi ar kuo kitu, kad ant jo padėtas šlapias paveiklsas neišteptų automobilio vidaus.



    PAVEIKSLŲ TRANSPORTAVIMAS:


    Jeigu paveikslai yra išdžiuvę transportavimas tampa itin lengvas, sudedame vieną paveikslą ant kito (porėmis su porėmiu, “veidas” su “veidu”). Jeigu paveikslai nėra išdžiuvę reikia šiek tiek padirbėti saugaus transportavimo tema. Dėl to labai rekomenduoju drobes pirkti nebūtinai vienodo formato, bet bent lyginį vienodo formato skaičių, tam , kad galima būtų du vienodo formato paveikslus “susegti” kartu. “Susegimui” reiktų turėti vienodo formtato paveikslus, storo kartono (dėžė iš parduotuvės puikiai tinka), “šautuvą”- kabių kalimo įrankį ir kabių. Apie visą procesą papasakosiu plenere.

    APIE DĖSTYTOJĄ:

     

    Kunigunda Dineikaitė (g. 1982) 2004 m. baigė tapybos studijas Vilniaus dailės akademijoje. 2006–2007 m. magistro studijas tęsė Sasekso universitete, Vest Dyno koledže, Didžiojoje Britanijoje. 2007–2018 m. dirbo lektore Lietuvos edukologijos universitete, 2015 m. įkūrė tapybos studiją „Baltas kubas“. Nuo 2004 m. savo kūrybą pristato personalinėse bei grupinėse parodose. Yra surengusi daugiau nei 15 autorinių parodų įvairiose Lietuvos galerijose, dalyvavo grupinėse parodose Lietuvoje, JAV, Vokietijoje, PAR, Indijoje, Didžiojoje Britanijoje ir kt. Menininkė gyvena ir kuria tarp Vilniaus ir Palangos. K.Dineikaitės kūryba išsiskiria abstrakčiomis, vitališko kolorito, itin didelio formato drobėmis. Ypatingą dėmesį menininkė skiria pačios tapybos procesualumui ir jo teikiamoms reikšmėms.